ד"ר יוסי ביילין מרצה

ד"ר יוסי ביילין

בלעדי יוסי ביילין - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

ד"ר יוסי ביילין נחשב לאחד האנשים שעיצבו את החברה הישראלית בשנים האחרונות. כחבר בכנסת ה-13 היה סגן שר החוץ, שר הכלכלה והתכנון ואחרי שסגר את משרד הכלכלה והתכנון היה שר במשרד ראש הממשלה. ממארס 2004 עד מארס 2008 כיהן כיו"ר מפלגת מרצ-יחד. כיום עוסק יוסי ביילין ביעוץ עסקי בינלאומי ונשיא חברת "ביילינק".

החל משנת 1977 שימש יוסי ביילין דובר מפלגת העבודה עד לשנת 1984, אז החל לשמש מזכיר ממשלה במשך שנתיים. בין השנים 1988-1986 היה המנכ"ל המדיני של משרד החוץ.
בשנת 1988 נבחר כחבר בכנסת ה-12, במהלכה היה סגן שר האוצר וחבר בועדת החוץ והבטחון.
כחבר בכנסת ה-13 היה סגן שר החוץ, שר הכלכלה והתכנון ואחרי שסגר את משרד הכלכלה והתכנון היה שר במשרד ראש הממשלה.
בכנסת ה-14 היה חבר בועדת חוקה, חוק ומשפט, ועדת חוץ ובטחון והועדה למעמד האשה.
בנובמבר 1999 התפטר ד"ר יוסי ביילין מהכנסת ה-15 אחרי שמונה לשר המשפטים ובאוקטובר 2000 מונה גם לשר לענייני דתות.
ממארס 2004 עד מארס 2008 כיהן כיו"ר מפלגת מרצ-יחד. כיום עוסק יוסי ביילין ביעוץ עסקי בינלאומי ונשיא חברת "ביילינק".

ד"ר יוסי ביילין יזם את תהליך אוסלו באביב 1992, והגיע ב-1995, להבנות ההסטוריות עם המנהיג הפלסטיני אבו-מאזן על הסדר הקבע אשר היוו בסיס לתכנית קלינטון. הוא הגה ויזם את תכנית Birthright לביקור צעירים יהודים בישראל על חשבון העם היהודי, ועמד בראש התנועה הציבורית ליציאה מלבנון.
ביילין יזם מסמך הסכמה לאומית לקראת הסדר הקבע עם ח"כ מיכאל איתן, והיה בין יוזמי אמנה חברתית חדשה בנושא דת ומדינה ("ביילין-לובוצקי").
בדצמבר 2003 הושקה "יוזמת ז´נבה", אותה יזם יחד עם יאסר עבד ראבו, להצגת מודל להסכם קבע מלא בין ישראל והפלסטינים. היוזמה הביאה לשינוי משמעותי בשיח הציבורי בישראל ולשבירת הקונסנזוס המדומה כאילו אין עם מי לדבר ואין על מה לדבר.

הרצאות מבוקשות

מי מחליט? מה מקומו של הצבא בהחלטות בטחוניות, מדיניות ותקציביות? על התכנון וחולשתו, עוצמת הבירוקרטיה ועוצמתו של מי שמגיע עם הצעה מוכנה.

בזאר או קוים אדומים? WIN-WIN מול ZERO-SUM. מה תפקידו של צד שלישי במשא ומתן, מיקומו של המשא ומתן, מישכו ושקיפותו. על משחק חילופי התפקידים במהלך המו"מ, והקושי של כל צד לקבוע לעצמו מה הוא בדיוק רוצה להשיג.

פיזורו הנוכחי של העם, הסכנות להמשכיותו, הפתרונות המוצעים להמשכיות זו, סיפורו של מיזם "תגלית" כדוגמא ליוזמות המשכיות וליצירת זיקה בין התפוצות לישראל, ורעיון הגיור החילוני.

ניתן לקבל הרצאה על פרשת השבוע של שבוע בו ירצה מר יוסי ביילין לארגון.

ספרו החדש של יוסי ביילין שנכתב והוקדש לנכדותיו. תחת כותרות כמו "אל תבזבזי זמן", "הבדילי בין עיקר לטפל", ו"היזהרי מהפסימיסטים החכמים" הוא מלמד אותה ואותנו תובנות של איש עתיר ניסיון, שהוא גם סב אוהב.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

עמרי אסנהיים הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,השראה,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום העצמאות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,משפט ומדינה,פסח,ראש השנה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - יוסי ביילין