פרופ' גיל שוחט מרצה

פרופ' גיל שוחט

גיל שוחט - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

פרופ׳ גיל שוחט מלחין, פסנתרן, מנצח, מפיק מוזיקאלי ומייסד חברת פוליפוניה.
גיל שוחט סיים את לימודיו באקדמיה למוסיקה בתל אביב, המשיך ללימודי תואר שלישי באקדמיה הלאומית למוסיקה סנטה צ'צ'יליה באיטליה ובאוניברסיטת קיימברידג´ באנגליה. שוחט הלחין עד כה 9 סימפוניות, 12
קונצ'רטי לכלי סולו ותזמורת, 4 אופרות, ויותר מ- 50 יצירות קאמריות ויצירות לכלי סולו. את רוב יצירותיו הוא מוציא לאור בהוצאת ריקורדי היוקרתית באיטליה, בה החל את דרכו כצעיר המלחינים בהיסטוריה שלה, או בהוצאה לאור אשר הקים בעצמו ונושאת את שמו. החל משנת 2008, אוניברסיטת הרווארד בבוסטון מפרסמת ומנהלת את הארכיון המלא שלו.
יצירותיו הוזמנו ובוצעו בפסטיבלים רבים בעולם, וכמו כן על ידי תזמורות, סולנים, זמרים ומנצחים מהשורה הראשונה בארץ בעולם. בישראל בוצעו יצירותיו בכל המסגרות המרכזיות, לרבות פסטיבל ישראל בירושלים והאופרה הישראלית, וכן על ידי כל התזמורות וההרכבים המובילים, ובכללן התזמורת הפילהרמונית הישראלית.
בנוסף לפועלו כמלחין מופיע שוחט כפסנתרן וכמנצח. כפסנתרן הופיע כסולן עם כל התזמורות הישראליות וכן עם תזמורות שונות בחו"ל, ובמאות רסיטלים ברחבי אירופה, ארה"ב ובישראל. מוריו העיקריים לפסנתר היו רחל פינשטיין, אריה ורדי, סרג'יו פרטיקרולי ומריה קורצ'יו.

שוחט מכהן כיועץ המוסיקה הקלאסית בפסטיבל ישראל בירושלים, מנהל האומנותי והמנצח הראשי של אנסמבל 'אליסיום' שהקים ב 2004, יועץ אומנותי של פסטיבל 'קלאסי בים האדום', מנהל אומנותי של פסטיבל 'מאסטרו' למוסיקה קלאסית בעין הוד, מנהל אומנותי של פסטיבל צלילי ילדות בחולון, מנהל אומנותי של פסטיבל בטהובן בנצרת (במסגרת 'קשרי תרבות') ומנהל מוסיקאלי של היכל התיאטרון החדש בקריית מוצקין. מחוץ לישראל, מנהל שוחט את הסדרה הקאמרית באולם הפילהרמונית של העיר האסורה בביג'ין, הוא מנצח אורח קבוע בפסטיבל אמיליה רומנה באיטליה, ופסטיבל מוצארט בוורמונט, ארה"ב.
שוחט זכה בפרסים ומענקים רבים, וביניהם בפרס התיאטרון על האירוע הבולט של השנה שהוענק לאופרה פרי עטו 'אלפא ואומגה' (2001), ופרס מלחין השנה בתיאטרון על 'צור וירושלים'(2004), פרס ראשון בתחרות ארתור רובינשטיין להלחנה (1997), פרסי תחרויות האקדמיה למוסיקה, פרס תל-אביב לאומנויות הבמה, פרס ראש הממשלה למלחינים, ופרס קרן קיסריה – אדמונד בנימין דה-רוטשילד (2001).
שוחט הוא אמן נבחר של הקרן למצוינות בתרבות החל משנת 2004. שוחט מקדיש מזמנו לפעילות ציבורית בישראל, הן ברסיטלים עבור גיוס כספים לעמותות כגון 'לתת' או 'עזרה', והן בפעילותו כחבר מועצת התרבות של מפעל הפיס.

הרצאות מבוקשות

תפקידו של המנצח איננו מתמצה רק בניהול מדויק של עשרות ומאות נגנים וזמרים בסנכרון מושלם, אלא גם בניסיון קונסיסטנטי בהבאתם למימוש המצוינות האישית והקולקטיבית אשר קיימת בהם.
מצוינות זו הינה הבסיס לכושר המנהיגות של המנצח מכיוון שהיא מעניקה לו את זכות האוטוריטה אשר חייבת להיות מיושמת בפועל בכדי שהתזמורת הניצבת מולו תוציא את המיטב אשר בה.
במפגש-הרצאה המהווה גם סדנה המקנה את עקרונות הניצוח, יסביר המנצח והפסנתרן גיל שוחט את היחסים המיוחדים שבין מצוינות וידע מחד, וניהול אסרטיבי ואוטוריטטיבי מאידך וכיצד שילוב נכון של השניים הינו הדרך האולטימטיבית לקבלת התוצאה הרצויה
במפגש:
צפייה בגדולי המנצחים במאה ה-20.
לימוד בסיסי של עקרונות הניצוח (בהשתתפות הקהל)
האזנה וניצוח הסימפוניה החמישית של בטהובן. (בהשתתפות הקהל)
עזרים:
הקרנת DVD עם שליטה של המרצה מהבמה.
שפות
עברית
אנגלית

הרצאות בשלל נושאים מוסיקאליים, בליווי הדגמות בפסנתר וביצועים חיים ליצירות, כולל הקרנת ביצועי מופת

מזה למעלה מחמישה עשורים, באופן קונסיסטנטי – מאות מחקרים ברחבי העולם מצביעים על הקשר הישיר והחד משמעי בין האזנה ונגינה של מוזיקה קלאסית לבין התפתחות קוגניטיבית בשורה של סוגי אינטליגנציה ובכל קבוצות הגילאים. ‏מהיכן נובע קשר זה, מהם האלמנטים ביסודות הצורה והמרקם של אומנות המוזיקה אשר תורמים לאינטליגנציה על כל סוגיה, מדוע דווקא מדובר במוזיקה הקלאסית ולא בסוגי מוזיקה אחרים, מדוע דווקא בסין קיימים כיום למעלה מ-40 מיליון פסנתרנים ותלמידי פסנתר בעידוד מלא של הממשל, האם ללימוד המוזיקה הקלאסית יש מקום נרחב הרבה יותר מהידוע בהתפתחות המדע והשכלה של העם היהודי? ‏על כל אלה ישוחח, בהרצאה ורבלית ומוזיקאלית המנצח גיל שוחט

מרצים שאולי יעניינו אותך

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אתגר קרת הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,ספרות וסופרים

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

דנדן בולוטין הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל,בתי ספר,השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,חנוכה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות,ראש השנה

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רועי גליץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,כלכלה, עסקים ומנהיגות,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,צילום,קיימות ויזמות חברתית

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

חיליק מגנוס הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה,חזרה ללימודים ולבתי ספר,ילדים ומשפחה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,עבודת צוות

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מירי דוידוביץ הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: השראה

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שרה אנג'ל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: הרצאות לנשים,השראה,חנוכה,יום האישה 2024,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,ספרות וסופרים

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

רוני ססלוב הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אוכל,בריאות, ספורט ותזונה,הרצאות לנשים,השראה,חגים ומועדים,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,פסח,ראש השנה,שבועות

order lecture by - גיל שוחט