עמרי אסנהיים מרצה

עמרי אסנהיים

בלעדי עמרי אסנהיים - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית זום

קורות חיים

עמרי אסנהיים עמית ב-JSK, תכנית העיתונות היוקרתית של אוניברסיטת סטנפורד, הוא יוצר סרטים דוקומנטריים-תחקיריים הנמנה זו השנה ה-13 על צוות הכתבים הבכיר של התכנית "עובדה". אסנהיים הוא חתן פרס סוקולוב לעיתונות חוקרת (2009), וזוכה פרס פרימור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו עבור תחקיר שהכין על הנעשה במכון לרפואה משפטית (2015) ועבור תחקיר על תעשיית הלוביזם בישראל (2011). אסנהיים זכה פעמיים בפרס פורום היוצרים הדוקומנטריים על סרט הטלוויזיה הטוב של השנה. ב-2016 על סרטו "הסודות של גנדי", וב-2018 על סרטו: "המירוץ אחרי הגלימה", תחקיר העוסק בוועדה לבחירת שופטים. שניים סרטים נוספים שלו, "צאלים" (מדליית זהב בפסטיבל הסרטים בניו-יורק) ו"סלוקי" (מדליית ארד בפסטיבל הסרטים בניו-יורק) זכו בהכרה בינלאומית. ב-2012 יצא לאור ספרו הראשון, שהפך לרב-מכר: צאלים – הטראומה של סיירת מטכ"ל (כנרת זמורה ביתן) העוסק בפרשת אסון צאלים ב'. ב-2016 יצא ספרו השני לתפוס רוצח – המסע בעקבות האלמן שרצח את נשותיו (כנרת זמורה ביתן), שהפך גם הוא לרב מכר. זכויותיו של הספר נקנו על ידי התאטרון הלאומי "הבימה" שהעלה השנה הצגה המבוססת עליו ("סיבת המוות אינה ידועה"). בנוסף, מגיש אסנהיים את תכנית הרדיו "ציפורי לילה" בגלי צה"ל.

אסנהיים גדל במושב תל-עדשים, ושירת כלוחם ביחידת החילוץ של חיל האויר (669). אחרי שחרורו מהצבא סיים תואר ראשון בכלכלה ובתקשורת באוניברסיטת תל-אביב, ובמקביל השלים לימודי תקשורת ועיתונאות בבית הספר "כותרת". ב-1999 החל לכתוב תחקירים וכתבות דיוקן נרחבות במקומון "העיר" של רשת שוקן, בעיקר בתחום הביטחון והפלילים. ב-2004, עבר ל"מעריב", שם כתב תחקירים עבור מוסף "סופשבוע", ו"מוסף שבת". באוקטובר 2006 עבר אסנהיים לשמש כתב בתכנית "עובדה".

הרצאות מבוקשות

מראש השב"כ לשעבר יעקב פרי לשופטת בדימוס אתי כרייף, מפולארד עד סיירת מטכ"ל, מביבי נתניהו ועד אהוד ברק. עמרי אסנהיים ישב בשני העשורים האחרונים מול האנשים המרתקים ביותר בישראל. אסנהיים פיצח את פרשת האלמן הכפול שרצח את נשותיו, חשף את האמת מאחורי פרשת צאלים, גילה את סודות הוועדה לבחירת שופטים, חשף את פרשת האלוף רחבעם זאבי (גנדי), פיצח את הסודות של סיירת מטכ"ל, וסיפר את פרשת המרגל פולארד כפי שלא סופרה מעולם. בכל אחד מהמפגשים האלה נדרש אסנהיים להחליט למי להאמין, וגם לפתח יחסי אמון, להתקרב, לדבר – ואז לספר את הסיפור שיטלטל את המדינה.

אז איך בונים אמון מול מי שיושב מולך (לא רק בטלוויזיה, גם בדייט ראשון)? איך מגיעים אל רגעים של אמת (לא רק מול מרואיין, גם מול הילדים שלך)? איך מספרים סיפור (לא רק בטלוויזיה, גם במצגת בעבודה)? איך בוחרים למי להאמין (ובמילים אחרות – ממי הייתם קונים מכונית משומשת)?

בהרצאה כובשת, גלויית לב – מרגשת ומצחיקה, חושף אסנהיים את המסע שלו בדרך לאמת.

זאת לא הרצאה על עיתונות או טלוויזיה, זו הרצאה על החיים.

במהלך ההרצאה מקרין אסנהיים קטעים מכתבותיו ומסרטיו המדוברים ומספר על אחורי הקלעים של מפגשיו יוצאי הדופן עם הדמויות המרכזיות בפרשות.

מאז שהייתי נער חלמתי להתקבל לסיירת מטכ"ל. "היחידה" נחשבה בעיני עוד מילדות למקום שיקנה לי תו תקן אישי של איכות. נכשלתי. במקום בסיירת מטכ"ל שירתי ב-669. ואז החלום שלא הגשמתי הפך מבחינתי לחידה מרתקת: ביקשתי לפצח את ה-DNA של מי שנחשבת לא רק ליחידה הקרבית הטובה ביותר בצה"ל, אלא גם לבית הגידול של הצמרת המדינית, הביטחונית והכלכלית בישראל. שלושה מתוך ששת ראשי הממשלה האחרונים של ישראל שירתו כלוחמים בסיירת מטכ"ל. כל ראשי זרועות הביטחון הישראליים הנוכחיים מגיעים גם הם מסיירת מטכ"ל: הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש שב"כ. אין תקדים בעולם המערבי לגוף צבאי קטן כל-כך שהצמיח מתוכו שדרה מנהיגותית שכזו.

מה הפך את מפקדי סיירת מטכ"ל ואנשיה למנהיגים של מדינה שלמה? מה ההבדל בין מנהיגות משימתית להובלת אנשים ב"עולם האמיתי"? איך תרמה הבדידות המזהרת על כיסא מפקד היחידה לראש הממשלה כשהתיישב על כסאו? מה ההבדל בין מנהיגות "לפי ספר הוראות" למנהיגות מאלתרת? איך תרמו משברי ענק להפיכתה של היחידה מגוף פיראטי לארגון מערבי מסודר? כיצד הפכה יוזמה הזויה לתו איכות בינלאומי?

בשלוש השנים האחרונות ראיין עמרי אסנהיים יותר ממאה מאנשי סיירת מטכ"ל – כולל ראשי הממשלה נתניהו, ברק ובנט, ראשי המוסד פרדו ויתום, שרי הביטחון מופז ויעלון והרמטכ"ל הרצי הלוי. הסדרה שהפיק, "סיירת מטכ"ל", זכתה לביקורות מהדהדות ולשבחים מקיר לקיר. עכשיו, בהרצאה חדשה, שכובשת את החדר, חושף אסנהיים את סודה של היחידה. לא הסוד המבצעי, אלא הסוד המרתק יותר: האנושי, המנהיגותי.

זאת הרצאה שכל מנהל וכל יזם חייבים לשמוע.

במהלך ההרצאה מקרין אסנהיים קטעים מהסדרה ומגלה את אחורי הקלעים של מפגשיו יוצאי הדופן עם הדמויות המרכזיות בפרשה.

 

את המסע בעקבות של האלמן הכפול שמעון קופר התחלתי בשער של גן הילדים בקיבוץ אייל. הייתי אז כתב בתכנית "עובדה", ושיחה כמעט אקראית עם אחת האימהות בגן של בני עוררה את חשדי בנוגע לנסיבות מותה של אחת מחברות הקיבוץ. התברר לי שאישה נוספת, שהייתה נשואה לאותו איש, שמעון קופר, מתה 15 שנים קודם בנסיבות לא ברורות. יצאתי למסע בלשי עוצר נשימה של שבע שנים אל הנשים בחייו של האלמן הכפול. כל פגישה סיפקה עוד רמז לפענוח התעלומה, כל שיחה חשפה עוד טפח משיטות הפעולה של מי שיורשע ברצח שתי נשותיו. ואז, כשחשבתי שהכל נגמר, התברר לי שהאלמן הכפול פועל גם מהכלא.

בהרצאה "מה היית מוכנה לעשות בשביל אהבה" המבוססת על רב המכר שכתב, "לתפוס רוצח", שעובד להצגה המצליחה "סיבת המוות אינה ידועה", מתאר העיתונאי עטור הפרסים עמרי אסנהיים שבע שנות מסע מטלטל, בדרך לגילוי האמת כנגד כל הסיכויים. מהרגע שעמד נדהם מול האמא בגן הילדים ועד שישב רועד מהתרגשות באולם בית המשפט כשהאלמן הכפול הורשע ברצח נשותיו. זה סיפור על נשים שהיו מוכנות לעשות הכל בשביל אהבה, לפעמים עד למותן, מסע של הטלת ספק ושל חתירה לצדק בכל מחיר.

זו סיפור בלשי בלתי נתפס, שכל אישה חייבת לראות.

במהלך ההרצאה מקרין אסנהיים קטעי וידאו מתוך התחקירים שפרסם בפרשה לאורך השנים.

 

רגע האמת של מנהל נמדד בעתות משבר, אי וודאות, תנאי לחץ וכישלון. אלו  המקומות בהם נדרש המנהל, לא משנה דרגתו, לקחת את הפנייה הנכונה בצומת. החלטה חכמה תביא לפלוס בשורת הרווח, החלטה רעה עלולה במקרי קיצון להיות עניין של חיים ומוות. כך בדיוק קרה באחד המשברים הגדולים של צמרת המדינה ומערכת הביטחון.

ב-1992 מורה הרמטכ"ל אהוד ברק ליחידת העילית סיירת מטכ"ל להכין מבצע לחיסולו של שליט עיראק, סדאם חוסיין. זו הפעם הראשונה שמדינת ישראל מתכוננת לחסל מנהיג של מדינת אויב. ההכנות למבצע החיסול הדמיוני מסתיימות בתאונת אימונים שהופכת לפרשה יצרית שמטלטלת את צמרת צה"ל ואת המדינה כולה.

מנקודת מבט ניהולית, פרשת "צאלים ב'" שזורה בצמתים מרתקים של קבלת החלטות דרמטיות. כל החלטה שמקבלים בה המנהלים בדרגים השונים גורלית: מראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, ועד אחרון החיילים שלוחץ על כפתור השיגור של הטיל הקטלני.

עמרי אסנהיים, כתב בכיר בתכנית "עובדה" ומחבר רב המכר "צאלים – הטראומה של סיירת מטכ"ל" קרא אלפי מסמכים וראיין מאות אנשים, כולל כל השחקנים המרכזיים בפרשה. בהרצאה מרתקת השזורה בקטעים מסרט מיוחד ועטור פרסים שהכין, מנתח אסנהיים אחת לאחת את ההחלטות שחרצו גורלות, מקביל אותן להחלטות אותם נדרשים המנהיגים לקבל ממש בימים אלה, ומתעכב על סוגיות חשובות של מנהיגות, הובלת והנעת אנשים, ניהול משברים, ולקיחת אחריות.

האלוף שחיסל 15 מחבלים ומיהר לנהל את המלחמה מבור הפיקוד, הסבא שנסע דרך הקרבות להציל את בנו ונכדותיו, חוקר המשטרה שנלחם במשך עשר שעות על חיי בתו, עורך העיתון שנרתם להשיב את בני משפחתו שנחטפו לעזה.

מאז השבת השחורה של ה-7 באוקטובר יורד העיתונאי עמרי אסנהיים אל הדרום ומביא משם בדרך הכי אמיתית את סיפורם הבלתי נתפס של גיבורי המלחמה נגד החמאס בעזה.

בהרצאה מרתקת בעקבות המלחמה, מספר לראשונה אסנהיים איך זה נראה משם ומציג בדרכו המיוחדת את הרגעים הקטנים והמרגשים, של מלחמה שלא ניתן לעכל את גודלה.

ההרצאה תלווה בקטעים מתוך הכתבות המדוברות שיצר אסנהיים בשבועות האחרונים.

למה להזמין הרצאה של עמרי אסנהיים

בהרצאתו, עמרי אסנהיים מזמין אתכם לעולם מסעיר אודות המאורעות המרתקים שידעה המדינה והאתגרים שניצבו בדרך לאמת.

מרצים שאולי יעניינו אותך

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אורלי וילנאי וגיא מרוז הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הרצאות לנשים,השראה,זוגיות,מוזיקה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מופעים,צחוק והומור,קיימות ויזמות חברתית

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

שי ניצן הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,משפט ומדינה,פלילים

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

צבי יחזקאלי הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,חנוכה,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,מוטיבציה, מצוינות והעצמה,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,פסח,צבא ומדינה,ראש השנה

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

איתי אנגל הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,השראה

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

אלון בן דוד הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הנחיית אירועים,יום הזיכרון לחללי צה"ל,יום הזיכרון לשואה ולגבורה,יום העצמאות,מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה,צבא ומדינה

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

נינו אבסדזה הרצאות - מרכז המרצים לישראל

מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת,הגיל השלישי,הרצאות לנשים,השראה,מרצים לחוגי בית

order lecture by - עמרי אסנהיים