ד"ר אנאבלה שקד מרצה

ד"ר אנאבלה שקד

אנאבלה שקד - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

בעלת תואר שני ושלישי בתרפיה בהבעה ויצירה. פסיכותרפיסטית ומדריכה מוסמכת.
מייסדת בית הספר לפסיכותרפיה במכון אדלר ומרצה בכירה בו. מרצה במסטר לייעוץ אדלריאני באוניברסיטת רמון ליול בברצלונה.
מנחת הורים בכירה.
בדוקטורט שלה חקרה את תופעת ההימנעות, ובעקבותיו כתבה את הספר "לקפוץ למים – מהימנעות להשתתפות מלאה בחיים"

הרצאות מבוקשות

הרצאה זו העוסקת בהבנה ובצמצום הפער בין מי שאנחנו ומה שאנחנו עושים היום, לבין מי שאנחנו רוצים להיות ולעשות.  מיליוני אנשים חיים מתחת לקו הפוטנציאל שלהם ולא מגשימים את היכולות או את השאיפות שלהם. רבים מהם לא נותנים ביטוי לכוח הקיים בהם לבחור וליצור שינוי ובמקום זה הם נמנעים, ולא מעצלנות אלא כאסטרטגיית הגנה.
בהרצאה מרתקת וחשובה זו אכיר לכם לעומק את המקורות של הימנעות הנטועים בתפיסות חברתיות ותרבותיות נפוצות אך שגויות ואת הרווחים ואת המחירים שלה. לאחר מכן, נבין מה יעזור לנו ולילדינו, קטנים וגדולים, לקפוץ למים.

הרצאת הדגל של ד"ר אנאבלה שקד – חופש בחירה, חופש פנימי, אחריות, התפתחות אישית.
ההרצאה עוסקת באופן שאנו תופסים את המציאות, והקשר בין תפיסה זו לרגשות ולפעולות שלנו. הרצאה זו מאפשרת לאנשים להיחשף לעובדה שהאופן שבו הם תופסים את המציאות לא תמיד קשור למציאות. ההרצאה מאפשרת להבין כיצד לעדכן תבניות חשיבה, בעקבות שינוי החשיבה הרגש משתנה, הפעולות משתנות, ואנו מפיקים תוצאות חדשות בחיים. ההרצאה מאפשרת לחוות חופש פנימי רב יותר על ידי לקיחת יותר אחריות על כל ההיבטים של חיינו.

המצב בו אנו נמצאים דורש את כל כוחות הנפש שנוכל לגייס והפגנה של כישורים רבים כמו אמפטיה, איפוק, יצירתיות, התחשבות, נדיבות והיכולת לשתף פעולה.
עד כמה ילידנו מאומנים בכל אלה? כיצד נוכל לעזור לילדים שלנו לפתח את התכונות, ההרגלים, המיומנויות והכלים הנחוצים כדי להתמודד עם אתגרי החיים?
כיצד לצלוח בצורה חיובית את הימים האלה ובו זמנים לבנות את התשתיות להורות אפקטיבית ומכבדת? על כל השאלות אלה אענה בהרצאה: הורות מיטבית במציאות קיצונית. בהרצאה תקבלו טיפים חשובים ואפשרות לשאול שאלות שמטרידות אתכם.

אם היה מדריך הנחיות לחיים טובים על כדור הארץ, מה היה כתוב בו? הרצאה מרתקת על טבעם של החיים ומקום האדם בתוכם.
אי ראייה ואי קבלה של החיים כפי שהם מביאה לצמצום חופש הבחירה, ולהתעלמות מאלטרנטיבות זמינות לכל מציאות נתונה. נושאים נוספים המועלים בהרצאה: פחד מכישלון, ערך עצמי וביטחון עצמי, האומץ להיות בלתי מושלם, חופש בחירה, חופש פנימי, התפתחות אישית.

שילוב של מידע משמעותי, כלים מעשיים והרבה הומור. ההרצאות מבוססות על גישת הפסיכולוגיה האינדיווידואלית: הפסיכולוגית החיובית, הומניסטית, חברתית של דר´ אלפרד אדלר. מטרת ההרצאות הינה להרחיב את התפישה ואת הפרשנות שלנו לגבי היבטים שונים בחיינו. הרחבת מסגרת החשיבה עשויה להוליד אפשרויות חדשות לשיפור איכות החיים שלנו. כל הרצאה עוסקת בכל מה שחושב לנו בחיים: יחסים, משפחה, עבודה, ניהול עצמי, אפקטיביות, התמודדות עם לחץ ושחיקה, מציאת איזון, מציאת משמעות ועוד.

תקשורת בין אישית, בעיות תקשורת, תקשורת מיטבית כל בעיה בין-אישית היא גם בעיית תקשורת. בעיות בתקשורת פוגעות בהרגשה שלנו, במוטיבציה, במשפחה ובחברה. שיפור התקשורת היא בהכרח שיפור איכות החיים שלנו ושל אחרים. תקשורת יוצרת תוצאות. האם אנו מרוצים מהתוצאות שיצרנו? בהרצאה זו נלמד מהי תקשורת אפקטיבית, כיצד נוצרות בעיות בתקשורת וכיצד לשפר תקשורת בכל מעגלי החיים.

הרצאה חיונית להתמודדות עם לחץ ושחיקה. איך שומרים על שלווה, שמחה ואיזון בים המשימות והמטלות הרובצות על כתפינו?

הרצאה על הורות בגיל ההתבגרות. האם גיל ההתבגרות חייב להיות סיוט? הרצאה זו תראה לנו כיצד לעבור בשלום גיל כל כך חשוב זה, לתרום להתפתחות המתבגרים ולהישאר ביחסים טובים. אתגר ההורות בתקופתנו ובאפשרות לשלב בהצלחה שני תפקידים מרכזיים בהתפתחות האישית והמימוש העצמי.

הקניית כלים אימוניים למנהלים במקום העבודה במטרה ליצור תוצאות יוצאות דופן בזמן קצר.
הרצאה למנהלים בדרג ביניים ודרג בכיר במקום העבודה, ארגונים וחברות.
מנהל נמדד לפי תוצאות: תוצאות של מה שאחרים עושים. מטרת המנהל: לגרום לאחרים להצליח. המנהל אחראי להצלחה ולכישלון של אחרים. מאמן הינו מומחה בהפקת תוצאות. כלים אימוניים יעזרו למנהלים בקידום ההצלחה של עובדיהם.
"ברוך שעשני אישה" – הרצאה ליום האישה
יום האישה הוא הזדמנות להוקיר את המין החזק באמת על ההישגים בשוויון וחירות מיוחד, ולהבין את גודל האתגר שלפנינו מאידך, כשנשללים מנשים כה רבות בעולם זכויות אדם. ההרצאה עוסקת בנשים המודרניות בעולם משתנה ללא הרף – תפקידים, אתגרים, רגשות, פחדים.
בהרצאה: מידע משמעותי, כלים, טיפים והרבה הומור.

למציאות יש נטייה מעצבנת להיות כפי שהיא רוצה, ופחות כפי שאנחנו רוצים. מה האופציות שלנו אל מול מציאות בלתי רצויה? מה המשמעות של התמודדות חיובית עם מציאות שלילית? איך עושים לימונדה מחוויות חמוצות, וכיצד לצמוח מקשיים ומשברים.

המצב הלא פשוט הזה מפגיש אותנו ההורים, לא רק עם עצמנו אלא גם עם השאלות, והקושי של הילדים שלנו.

איך מתווכים להם מציאות הזויה, מדברים בגובה העיניים, ולצד זה שומרים עליהם מהזוועות? איך מגיבים בצורה מועילה? בהדרכה המיוחדת תסביר ד"ר שקד, מהו חוסן במצבי חירום, וכיצד לחזק את הילדים.

במהלך ההרצאה יינתן מענה על שאלות

הרצאת העצמה שכל אישה חייבת לשמוע. ההרצאה מתארת את הדרך שעשינו לשוויון חברתי, איפה אנחנו היום, ומה האתגרים הבאים שלנו.  כנשים, לא הייתה תקופה טובה יותר לחיות בה. למעשה, אנו חיות בתקופה כל כך טובה, שאנחנו לא רואות את ההפליה הממוסדת והמופנמת על ידנו, שעדיין מדכאה אותנו ומגבילה את הכוח הנפשי, החברתי והכלכלי שלנו. בהרצאה זו אציג את הכבלים הבלתי נראים שעוצרים אותנו, לא רק מלממש את הפוטנציאל העצום שלנו, אלא גם מלהוביל את האג’נדה החברתית והמדינית שאנו מאמינות בה. הרצאה מרתקת ופוקחת עיניים כאחת, שתשנה את האופן שבו את מתייחסת לעצמך, לנשים אחרות, ותשפר את איכות החיים של בנותייך

order lecture by - אנאבלה שקד