דורון אראל מרצה

דורון אראל

דורון אראל - מרכז המרצים לישראל
עברית , אנגלית

קורות חיים

ב- 12 במאי 1992 הצליח דורון אראל לכבוש את פסגת האוורסט ולהיות הישראלי הראשון שטיפס על ההר הגבוה בעולם. על רגע הניצחון הגדול מספר דורון שישב על הפסגה, יודע בברור שזה הרגע המשמעותי ביותר בחייו, הניצחון הגדול ביותר שיהיה לו אי פעם, ובתוכו ריקנות מוחלטת. כול שרצה היה לרדת. הגשמת חלום גדול היא צומת דרכים מסוכנת. רבים נופלים לחוסר עשייה מדושן, אחרים שוברים את הראש בקיר למצוא ניצחון גדול יותר במקום שהוא כבר לא קיים. אראל מצא את הדרך למנף את כיבוש האוורסט ולפתוח דלתות חדשות אל חלומות ישנים. הוא יצא לעשרות מסעות באזורי הקטבים. הפליג בסירות מפרש לאנטארקטיקה, יצא למסעות במזחלות כלבים במרחבי חוג הקוטב הצפוני והמשיך לטפס על הרים ולטייל באזורים הנידחים של העולם. שבע שנים אחרי האוורסט החזיר דורון את ההרים למרכז העשייה, ויצא למסע שבע הפסגות – הטיפוס לפסגה הגבוהה ביותר בכול אחת משבעת היבשות. שנתיים אחר כך היה דורון לאחד מעשרות בודדות של מטפסים מכול רחבי העולם שהצליחו במסע המורכב הזה, ועד היום הישראלי היחיד שהצליח בכך. "גם מטפסי הרים זקוקים לשינוי, גם למי שעושה את מה שהוא אוהב ומצליח בכך השגרה מכהה את החדות. מטפס הרים במשבר גיל הארבעים, כפי שדורון קורא לזה, היא בעיה והזדמנות. מצד אחד מה כבר אפשר לשנות אם אתה עושה את מה שאתה אוהב ומצליח בכך, ומצד שני חוסר שקט ותחושה של תקיעות ממריצים אותך לצאת מאזורי הנוחות שלך. שוב יצא דורון אל ההרים, אבל הפעם מכיוון אחר לחלוטין. הוא החליט לצאת ולמצוא את ממלכת ההרים הפרטית שלו ולהכות בה שורש. לאחר שנים של חיפושי נדל"ן הצליח דורון לרכוש, משבט אינדיאני בצפון קנדה, חלקת אדמה מבודדת על גדות אגם בלב רכס ההרים הגדול והפראי ביותר בצפון אמריקה. בשנים האחרונות דורון מתגורר שם כשליש מהשנה, במקום מבודד לחלוטין שהגישה היחידה אליו היא בעזרת מטוס שנוחת על האגם. ברדיוס של חמישים קילומטרים מסביב אין שום סימן לציוויליזאציה ואיש אינו מסתובב שם. הדובים וחיות היער האחרות הם השכנים היחידים. יחד עם משפחה וחברים הם בנו במקום בקתות עץ מגזעים שכרתו ביער, פרצו עשרות קילומטרים של שבילי הליכה, הקימו מערכת חשמל משמש ורוח וחרשו את האזור בטיולים וטיפוס על פסגות ההרים שמסביב. הרצאה מרתקת של אדם שחי מחוץ לקופסה את כול חייו, רודף ומגשים את חלומותיו בזה אחר זה במשך עשרות שנים. הרצאה על הגדרת מטרות בחיים והפיכתם של חלומות למציאות. על ההחלטות הגורליות שאנחנו לוקחים בצמתים החשובים שבחיים, על הדרכים שאנחנו בוחרים ללכת בהן, ועל אלו שלא. כיצד שומרים מטפחים אנרגיות לעשייה ויצירה לאורך זמן, וכיצד אפשר להמציא עצמנו מחדש פעם אחר פעם אם רק נלך באומץ אחרי הלב.

 

אראל מעביר הרצאות לקהל מגוון בנושאי מוטיבציה ומצויינות.

הרצאות מבוקשות

מצוינות בדרך לפסגה סיפורו של אראל על הדרך מגבעתיים ועד לגג העולם הוא סיפור הרפתקה מרתק של מי ששם את הכל על כפות המאזניים כדי להגשים את חלומו. לצד סיפור הטיפוס והמאבק היום יומי על ההר מוצא אראל את ההקשרים אל ההתנהלות בדרך להצלחה בחייו של כל פרט או ארגון. הוא מרצה על הגדרת מטרות, מנהיגות, חישוב סיכונים, עבודת צוות בתנאי לחץ, ושמירה על מוטיבציה גבוהה לאורך זמן ארוך. על הפשרות, המחיר, ועל היום שאחרי שעמדת שעה על גג העולם.
ב 12 למאי 1992 הצליח דורון אראל להעפיל ולהגיע לפסגת האוורסט, הפסגה הגבוהה בעולם, ולהיות הישראלי הראשון שעשה זאת. הרצאה מרתקת וסוחפת.

הגשמת חלום גדול היא צומת דרכים מסוכנת. מה קורה אחרי שמגשימים את החלום הגדול? לאחר ששבר דורון אראל שיא והגשים את חלומו- כבש את פסגת האוורסט ב- 1992 שוב יוצא אל ההרים, אבל הפעם מכיוון אחר לחלוטין. בהרצאה נדבר על הגדרת מטרות בחיים והפיכתם של חלומות למציאות. על ההחלטות הגורליות שאנחנו לוקחים בצמתים החשובים שבחיים, על הדרכים שאנו בוחרים ללכת בהם, ועל אלו שלא. כיצד שומרים ומטפחים אנרגיות לעשייה ויצירה לאורך זמן? וכיצד אפשר להמציא עצמינו כל פעם מחדש? בהרצאה מרתקת של אדם שכל חייו יצא מתוך המסגרות של חייו ענה על השאלות הללו.
עוד על החיים שאחרי הטיפוס על האוורסט בכתבת סוף השבוע של עיתון הארץ- http://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.2268938

לקוחות ממליצים

שטראוס
 

"ההרצאה של דורון היתה פשוט מדהימה. הוא מעביר את הסיפור שלו עם כל העוצמה שיש בדבר עצמו, הצליח להשאיר את כל האנשים בקשב מלא.
ומעבר לסיפור עצמו הצליח להעביר הרבה מסרים מעבר."

order lecture by - דורון אראל